Klacht melden
Klachten
We doen in onze praktijk ons best om u naar eer en geweten te helpen. Heeft u toch het gevoel dat u niet goed geholpen bent, om wat voor reden dan ook, dan is het mogelijk om dit te bespreken. Het is voor u en voor ons van belang dat misverstanden worden opgelost en fouten worden hersteld. U bent natuurlijk altijd welkom om hiervoor met de betrokken arts en/of medewerker contact op te nemen. U kunt ook schriftelijk een klacht indienen door het onderstaande formulier in te vullen, of door een formulier bij de balie op te halen en zo nodig samen met een medewerker in te vullen. Nadat u een klacht heeft ingediend, wordt u uitgenodigd om dit met de betrokken zorgverlener te bespreken. Indien u dit wenst, is het mogelijk dit gesprek te voeren in het bijzijn van de huisarts die binnen onze praktijk fungeert als klachtenfunctionaris. Dit is dr. Van Egmond.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt deze klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer 088 0229100 of via www.skge.nl
Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.