Herhaalrecepten – Huisartsenpraktijk De Brink – Wezep

Welkom bij huisartsenpraktijk de Brink. 
U vindt hier alle informatie over onze praktijk: wie is wie, onze openingstijden, onze bereikbaarheid, veel gestelde vragen en ander gezondheidsnieuws.

Praktijkfolder downloaden

De receptenlijn verdwijnt
Het is vanaf heden niet meer mogelijk om de receptenlijn in te spreken.
Vanuit zowel de huisarts al de apotheek is er hard gewerkt om waar mogelijk zoveel mogelijk patiënten op te nemen in de automatische herhaalservice. De recepten in de automatische herhaalservice worden periodiek door uw huisarts gecontroleerd.

U kunt uw medicatie die niet in de automatische herhaalservice zit herhalen via de assistente, online via bijvoorbeeld Mijngezondheid.net de MedGemak app of het portaal van uw apotheek. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met de assistente. Vooral voor medicatie die u niet chronisch gebruikt vinden wij het prettig u te spreken alvorens wij het recept herhalen.

Wij snappen dat dit voor sommige even wennen is. Bij vragen hierover mag u altijd contact opnemen met de assistente.

APP MedGemak
Via de app MedGemak of Mijngezondheid.net kunt u online veel zaken regelen.  Klik op de afbeelding voor meer informatie.

 

 

Herhaalrecepten

Zó kunt u herhaalrecepten aanvragen.

Het makkelijkste: herhaalservice bij de apotheek.
Dit is handig als u chronische medicijnen gebruikt (dagelijks en langdurig, bijvoorbeeld bij suikerziekte, hart-/vaatziektes of astma). Als u zich hiervoor bij uw apotheek aanmeldt, krijgt u periodiek een seintje dat  er weer medicatie voor u klaar ligt, en heeft u er verder geen omkijken naar. De apotheker en de huisarts controleren jaarlijks of het medicijngebruik nog steeds passend is, en nemen zo nodig contact met u op.

Voor u is het gemakkelijk en bij ons helpt het om de telefoon zoveel mogelijk vrij te  houden, zodat die vrij is als het nodig is.

Patiënten die bij apotheek Veluwelaan zitten kunnen via MijnGezondheid.net of via de MedGemak app  digitale aanvragen doen.
Patienten die bij Benu apotheek zitten kunnen via MijnGezondheid.net of via het Benu Portaal digitale aanvragen doen.

U mag het ook aan de assistente zelf telefonisch doorgeven, maar om de lijn niet onnodig bezet te houden heeft dit niet onze voorkeur.

Alle herhaalmedicatie wordt door de assistente en/of de huisarts gecontroleerd. Mogelijk leidt dit tot vragen of suggesties over het gebruik. U wordt dan door ons benaderd (of indien wij u niet kunnen bereiken, via de apotheek).

U kunt uw medicatie ook herhalen via onderstaand formulier:

Stap 1 van 4
Persoonsgegevens

Geboortedatum
Geslacht

Stap 2 van 4
Adresgegevens

Vul als volgt in: 1234AB.
Vul als volgt in: 0123456789.
Vul als volgt in: naam@domein.nl

Stap 3 van 4
Herhaalrecepten toevoegen

Medicijn (1)

Informatie apotheek

Bezorgen

Stap 4 van 4
Samenvatting

Persoonsgegevens

Achternaam
Tussenvoegsel
Voorletters
Voornaam
Geboorteplaats
Geboortedatum
--
Geslacht

Adresgegevens

Straatnaam en Huisnummer
 
Toevoeging
Postcode
Woonplaats
Telefoonnummer
Mobiel nummer
E-mailadres
Land

Herhaalrecepten gegevens

Naam
Gebruik per dag
Sterkte

Informatie apotheek

Naam apotheek
Opmerkingen
Bezorgen

Persoonsgegevens die u verstrekt gebruiken wij uitsluitend om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Zie hiervoor ook ons Privacystatement. Door op 'Aanvragen' te drukken gaat u hiermee akkoord.

Akkoord