Aanvragen herhaalrecepten – Huisartsenpraktijk De Brink – Wezep

Welkom bij huisartsenpraktijk de Brink. 
U vindt hier alle informatie over onze praktijk: wie is wie, onze openingstijden, onze bereikbaarheid, veel gestelde vragen en ander gezondheidsnieuws.

Praktijkfolder downloaden

De receptenlijn verdwijnt
Het is vanaf heden niet meer mogelijk om de receptenlijn in te spreken.
Vanuit zowel de huisarts al de apotheek is er hard gewerkt om waar mogelijk zoveel mogelijk patiënten op te nemen in de automatische herhaalservice. De recepten in de automatische herhaalservice worden periodiek door uw huisarts gecontroleerd.

U kunt uw medicatie die niet in de automatische herhaalservice zit herhalen via de assistente, online via bijvoorbeeld Mijngezondheid.net de MedGemak app of het portaal van uw apotheek. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met de assistente. Vooral voor medicatie die u niet chronisch gebruikt vinden wij het prettig u te spreken alvorens wij het recept herhalen.

Wij snappen dat dit voor sommige even wennen is. Bij vragen hierover mag u altijd contact opnemen met de assistente.

APP MedGemak
Via de app MedGemak of Mijngezondheid.net kunt u online veel zaken regelen.  Klik op de afbeelding voor meer informatie.

 

 

Terug naar overzicht

Aanvragen herhaalrecepten

Op dit moment kan het aanvragen van herhaalrecepten op verschillende manieren; telefonisch, via de herhaalreceptenlijn en via mijngezondheid.net.

Om dit gemakkelijker te maken voor u en voor ons gaat de apotheek medicatie die chronisch (langdurig) gebruikt wordt automatisch herhalen. De huisarts controleert dan minimaal 1 x per jaar of het gebruik nog past bij uw huidige gezondheidssituatie.

Bij nieuwe medicatie, welke u ook chronisch moet gaan gebruiken, maakt de huisarts/praktijkverpleegkundige een jaarrecept.

Als u nieuwe medicijnen wilt aanvragen kan dit telefonisch via de assistente of via mijngezondheid.net.

Publicatiedatum: 10-01-2023